Публикации
The formation of pre-service language teachers’ self-efficacy beliefs: A case study. In Wyatt, M. & Faez, F. (Eds.) Building the self-efficacy beliefs of English language learners and teachers: New perspectives for research, teaching and learning. : Routledge, 2024
The Motivation of University Students of International Relations to Learn English
,
English Studies at NBU 2020: 5-28.
(Co-author/s: Десислава Янева)
Нагласи на бъдещите учители по английски език към самооценяването
,
Езиков свят 2020: 64-72.
Identifying English Language Classroom Anxiety of Students of International Relations
,
Studies in Linguistics, Culture and FLT 2020: Studies in Linguistics, Culture and FLT.
(Co-author/s: Теодора Янева)
Funny Families for English Learners
,
New Ways in Teaching with Creative Writing 2020: 112-113.
Професионалните знания на бъдещите преподаватели по чужд език: проблемът за знанията и убежденията
,
Лингводидактически ракурси 2020: 410-419.
„Приложение на теорията за множеството интелигентности и ефективност на обучението по английски език в началното училище”. : Авангард принт , 2019
„Аз-ефективност в подготовката на бъдещите учители по английски език”. : Авангард принт , 2019
To motivate learners, you need motivated teachers
,
BETA-IATEFL E-Newsletter 2016: 86-95.
(Co-author/s: Ирина Иванова)
Across the Borders – over the Boundaries – beyond the Limits: Impressions from the 25th International IATEFL Poland Conference
,
BETA-IATEFL E-Newsletter 2016: 54-58.
A journey towards creativity: a case study of three primary classes in a Bulgarian state school . Великобритания: British Council, 2015
(Co-author/s: Alan Maley, Nik Peachey, Andrew Wright, Brian Tomlinson, Carol Read, David Heathfield)
Celebrating thirty years of Multiple Intelligences theory
,
IATEFL Voices 2013: .
Multiple Intelligences reconsidered
,
IATEFL 2013 Liverpool Conference Selections 2013: 116 - 117.
Може ли теорията за множеството интелигентности да помогне при усвояването на чужди езици?
,
Годишник на Филологическия факултет 2012: 301 – 309.
Теорията за множеството интелигентности и обучението по английски език. България: Аз Буки, 2012
Metaphors of Intelligence and Models in Primary English Language Teaching
,
Analyses 2011: 141-158.
MI: Putting theory into practice
,
Сборник ELT in Primary Education 2008: 67-72.
A case study of the application of MI theory in teaching English to young learners. България: BETA-IATEFL, 2008
Наблюдението в практическата подготовка на бъдещите учители по чужди езици. България: Университетско издателство "Неофит Рилски", 2006
(Съавтор/и: Антоанета Михайлова, Мария Северова)
Winnie-the-Pooh revisited: a case study of the application of multiple intelligences theory in teaching English to young learners
,
BETA-IATEFL 2006: .
Базово проучване на подготовката на учителите по английски език в България . България: Британски съвет София, 2002
(Съавтор/и: Дезмънд Томас, Светлана Димитрова - Гюзелева)