Публикации
Методическа система за индивидуална помощ по математика на деца със социалнопедагогически проблеми
,
Сп. Педагогика 2017: с.1253-1264.
Формиране на математически представи и понятия чрез игрови ситуации в детската градина и началното училище.
,
Детската градина и началното училище – два свята на детството. 2016: .
Състояние на способността за обобщаване на математически знания при учениците от началните класове
,
В: сб. Дидактически основи на изследователския подход в обучението 2014: 228-242.
Възпитателни характеристики на урока по математика в началните класове
,
В: Проблемы воспитания в современном мире 2014: .
Гносеологически основи на творческата дейност по математика в началните класове
,
Елецки държавен университет "И.А.Бунин" и екип на ФП, работещ по проект "Мониторинг върху подготовката на децата за изследователско обучение" с р-л доц. д.н. Л.Цветанова-Чурукова 2014: .
Организационни аспекти на творческата дейност при усвояване на алгебрични знания в началните класове
,
Годишник на факултета по педагогика 2013: .
Усвояване на похвати за умствена и практическа дейност при работа с текстови задачи в началните класове
,
В: сб. Детската градина и началното училище в търсене на динамично равновесие 2013: 48-73.
Гносеологически аспекти на практическата дейност при усвояване на обикновени текстови задачи
,
В: Гносеологические аспекты образования и художественная культура. Международный сборник научных трудов 2013: .
Индивидуална помощ по математика на деца със социалнопедагогически проблеми. Методическо ръководство. България: Университетско издателство "Неофит Рилски" - Благоевград, 2012
Индивидуална помощ по математика на деца със социалнопедагогически проблеми. България: Университетско издателство "Неофит Рилски" - Благоевград, 2010
Основни компоненти на методическата система за индивидуална помощ по математика
,
В сб.: Съвременното образование – мисия и визии 2010: .
Интерактивни техники при усвояване на геометрични знания в трети клас
,
В: сб. Интерактивните методи в съвременното образование 2010: .
Иновационни аспекти на индивидуалната работа по математика в условията на интегрирано обучение
,
сп. Начално училище, №6 2009: 14-27.
Варианти за организиране на творческа дейност при моделирането по математика
,
В: сб. Моделирование учебно-воспитательного процесса в вузе и школе. Международный сборник научных трудов 2009: 68-74.
Практико-приложни аспекти на организирането на творческа дейност в урока по математика (ІІ част)
,
сп. Начално училище, №1 2008: .
Основни аспекти на дейностния подход при индивидуалната помощ по математика
,
В: сб. Индивидуализация на учебната дейност – методически аспекти, 2007: .
Урокът по математика в І-ІV клас – основни учебни дейности. България: Университетско издателство "Неофит Рилски" - Благоевград, 2007
Практико-приложни аспекти на организирането на творческа дейност в урока по математика (І част)
,
сп. Начално училище, №6, 2007: .
Вариант на система от учебни дейности в урока за нови знания по математика
,
В: сб. Педагогическото образование в България: състояние и тенденции 2007: .
Урокът по математика в началните класове – система от дейности
,
Сп. Начално образование, №2 2007: 20-30.
Учебни дейности в преговорния урок по математика в І-ІV клас
,
сп. Университетски преглед, №1 (9) 2007: .
Учебни дейности в преговорния урок по математика в І-ІV клас
,
сп. Университетски преглед, №1 (9) 2007: 54-58.
Вариант на система от учебни дейности в урока за нови знания по математика
,
В: сб. Педагогическото образование в България: състояние и тенденции 2007: 589-595.
Форми и техники за усвояване на математически знания от деца със специални образователни потребности
,
В: сб. Особености в методиката на обучение при деца със специални образователни потребности 2006: 43-64.
(Съавтор/и: Ангелина Манова)
Систематизация на учебните дейности в началното обучение по математика
,
сп. Начално училище, №6 2006: 73-87.
Състояние на запомнянето като процес на математическата памет при учениците от началните класове
,
сп. Начално училище, №1 2006: 39-44.
За някои свойства и качества на мисленето на учениците по математика
,
В: сб. Современные подходы к подготовке учителя в высшей школе 2006: 188-189.
Организация на творческата дейност на учениците в началните класове (математико-методически аспекти). България: Университетско издателство "Неофит Рилски" - Благоевград, 2005
Методическите идеи на Александър Маджаров за творческа дейност на учениците
,
В: сб. Педагогическата наука: приемственост и обновление 2005: 49-53.
За пространственото мислене и творческото въображение на учениците от началния етап на основното образование
,
сп. Начално училище, №2 2005: 45-55.
Методика за развитие на математически способности у 7-11 годишни ученици. България: Университетско издателство "Неофит Рилски" - Благоевград, 2004
Basic components of the methodological system for teaching students how to solve creative problems
,
В: сб. The educational heritage and dialogue in the European pedagogical space 2004: 104-108.
Развитие на методическите идеи за творческа дейност на учениците в урока по математика
,
В: сб. Съвременни тенденции в развитието на педагогическата наука 2004: 136-152.
Дидактико-методически технологии за развитие на способността за възприемане на математически материал
,
Сп. Начално образование, №1 2003: 16-24.
Възпитателни аспекти на съвременния урок по математика в началните класове
,
сп. Начално училище, №3 2003: 29-37.
Изграждане на умения у учениците от трети клас за съставяне и решаване на текстови задачи
,
В: сб. Съвременни проблеми на обучението в началните класове 2003: 41-57.
Изграждане на умения у третокласниците за решаване на творчески задачи при усвояване на алгебричен материал
,
сп. Начално училище, №5 2003: 27-41.
Изграждане на умения у третокласниците за съставяне и решаване на текстови задачи от движение
,
сп. Начално училище, №6 2003: 17-29.
Способността за възприемане като структурен компонент на математическите способности
,
Сп. Начално образование, №4-5 2002: 32-40.
За мястото и функциите на творческите задачи в урока по математика
,
В: сб. Съвременни проблеми на обучението в началните класове 2002: 34-46.
Класификация на творческите задачи в обучението по математика в началните класове
,
Сп. Начално образование, №4 2001: 18-28.
Учебното съдържание по математика за развитие на способностите у учениците
,
В: сб. Съвременни проблеми на обучението в началните класове. 2001: 78-94.
Специфика на творческите математически способности – експериментални изследвания
,
В: сб. Образованието на Балканите - традиции и перспективи 2001: 339-343.
Умения на учениците за решаване на творчески задачи по математика в трети клас
,
Сп. Начално образование, №3 2000: 36-43.
Структура на математическите способности у учениците в начална училищна възраст
,
В: сб. Съвременни проблеми на обучението в началните класове. 2000: 45-72.
Умения на учениците от трети клас за решаване на математически задачи чрез прилагане на творчески похвати
,
Сп. Начално образование, №3 1999: 31-37.
За подобряване на учебните технологии в обучението по математика в началните класове
,
Сп. Начално образование, №3 1998: 61-64.
Творческите задачи в обучението по математика в началните класове
,
Сп. Начално образование, №4-5 1998: 8-15.
Идентифициране на изявени и надарени ученици в начална училищна възраст
,
сп. Начално училище, №4 1997: 17-23.
Система на работа с изявени и надарени ученици в началната образователна степен
,
сп. Начално училище, №5 1997: 29-33.