Публикации
Интерактивный метод «карта ума» и его применение на уроках «Человек и общество» в 4 классе
,
: XV Международ. науч.-практич. конф. „Шамовские чтения“ 2023: с. 248-251.
ЕКСПЕРТИЗИРАНЕ НА СОЦИАЛНАТА И ПРИРОДНАТА СРЕДА В УЧЕБНИТЕ ИНСТИТУЦИИ – ПОТРЕБНОСТ И АКТУАЛНОСТ
,
XIV Международ. науч.-практич. конф. «Шамовские педагогические чтения», г. Москва, 22-25 января 2022 г.: сб. статей. В 2 ч. Ч. 1. – Москва 2022: .
Педагогические возможности применения кооперативной и соревновательной форм учебной деятельности в изучении природы и человека
,
Международная научно-практическая конференция „Шамовские педагогические чтения научной школы управления образовательными системами“ сборник статей 2021: с. 318-320.
„Откриване на света“ посредством обучението по Околен свят в първи и втори клас
,
РЕГИОНАЛЬНАЯ КУЛЬТУРА КАК КОМПОНЕНТ СОДЕРЖАНИЯ НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ, Материалы III Всероссийской научно-практической конференции, с международным участием 2021: с.213-218.
Природолюбителска дейност и благотворителен труд на учениците от началния етап на основното образование
,
ОБРАЗОВАНИЕ И ИЗКУСТВА: ТРАДИЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ, Втора научно-практическа конференция EDUCATION AND ARTS: TRADITIONS AND PERSPECTIVES Proceedings of the Second Scientific-Practical Conference 2021 2021: с. 363-368.
ИНТЕРДИСЦИПЛИНАРНИЯТ STEM УРОК В НАЧАЛНИЯ ЕТАП НА ОСНОВНАТА СТЕПЕН НА ОБРАЗОВАНИЕ
,
, сборник с доклади от Международна научна конференция "Образование без граници - реалности и перспективи“ – 26 и 27 ноември 2021 година, гр. Благоевград, 2021: с. 230-233.
Възможности на учебните предмети „Околен свят“, „Човекът и природата“ и „Човекът и обществото“ за формиране на научен светоглед
,
Материалы второй Всероссийской научно-практической конференции с международным участием, посвященной 75-летию Победы в Великой Отечественной войне, 25 септември, 2020 Липецк 2020 2020: с. 108-110.
Моделирането в учебния процес по „Околен свят“, „Човекът и обществото“ и „Човекът и природата“ в началното училище,
,
Образование и изкуства, сборник доклади от Научно-практическа конференция, посветена на 80-годишнината от рождението на проф. д-р Г. Бижков, София, 2020: с. 640-644.
Специфика на учебно-изследователската дейност в обучението по „човекът и природата” в началните класове,
,
сп. Предучилищно и училищно образование, Управление, Възпитание, Обучение, брой 2, март-април 2019, ISSN 2535-0692 2019: с. 47-54.
Съвременни тенденции в природонаучното обучение в началния етап на основната степен на образование,
,
сборник с доклади от Седма международна научна конференция „Съвременното образование – условия, предизвикателства и перспективи“, 14-16 юни 2019 г 2019: с. 400-403.
Опитно-изследователска дейност на учениците в обучението по „Човекът и природата. България: Образование и познание, София, ISBN 978-619-7515-02-2, 2018
The role of the experimental and research activity in the primary school during the classes of “Man and nature”
,
KNOWLEDGE, International journal, ISSN 2545-4439 2018: p. 445-449.
Опитно-изследователска дейност в обучението по „човекът и природата” – предпоставка за учене чрез собствен опит и преживяване,
,
KNOWLEDGE, International journal, ISSN 2545-4439 2018: p. 979-982.
Психолого-педагогически условия за формиране на изследователски умения в часовете по „Човекът и природата” в началното училище”
,
докторантски сборник 2017: с. 55-59.
Иванова, Ц. Проблемните ситуации и задачи като средство за формиране на изследователски умения у 9-10-годишните ученици в часовете по „Човекът и природата””
,
сборник "Детската градина и началното училище - два свята на детството" 2016: с. 344 – 357.
Дейността – основа за формиране на изследователски умения в обучението по „Човекът и природата“ в 3 клас
,
сборник научни трудове от XXV международна научна конференция за млади учени 2016: с. 204-208.
Практическото обучение на студентите от магистърска програма „Предучилищна педагогика” (Анализ, оценка и обобщение на резултати от анкетно проучване)
,
Педагогическата практика – шанс на студента да експериментира. 2016: с.129-132.
Психологически особености на опитно - изследователската дейност на ученика от начална училищна възраст.
,
Усъвършенстване на подготовката и квалификацията на педагогическите специалисти в съвременното образование” по повод 40 години от създаването на Факултета по педагогика, 25 и 26 ноември 2016 2016: с. 408-413.
Разгръщане на различни форми на проблемно учене и изследователска активност чрез опитноизследователската работа по “Човекът и природата" в началното училище
,
Лаборатория за наука – 2015 2015: с. 303-311.
Съвременни аспекти на проблема за формиране на изследователски умения у учениците в началното училище.
,
Годишник на ФП 2015: с. 198-204.
Изследователската активност на 9-10 годишните ученици при запознаване с природната среда
,
Лаборатория за наука – 2014 2014: с. 83-93.
Възпитаване на екологосъобразно отношение към природната среда в процеса на формиране на изследователски умения у 9-10 годишните ученици
,
Изследователският модел на обучение и развитие на културата на умствения труд у учениците 2014: с. 177-187.
Изследователските умения у учениците чрез обучението по „Човекът и природата” в начален курс.
,
сборник "Детската градина и началното училище в търсене на динамично равновесие". Благоевград 2013: с. 190-212.