Публикации
Образователен мениджмънт за дистанционно обучение. Първа част. България: УИ "Неофит Рилски", 2015
(Съавтор/и: В съавторство)
Образователен мениджмънт за дистанционно обучение. Наръчник на студента. . България: УИ "Неофит Рилски", 2015
(Съавтор/и: В съавторство)
Педагогическият съветник в съвременното българско училище. Част I . България: УИ "Неофит Рилски", 2015
(Съавтор/и: В съавторство)
Иновационни практики на европейски неправителствени организации в подкрепа на талантливите деца и младежи
,
. В сб. „Иновационни практики в образованието” 2015: 19-24.
Основни измерения и резултативност на технологичен модел за изграждане на компетентности у педагозите за развитие на надарени деца.
,
В сб. „Квалификация и кариерно израстване на преподавателите във висшето училище (по проект). 2015: 212-223.
Изследователски методи на педевтологията
,
В сб. „Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество“. 2015: 27 стр..
Повишаване на професионалните компетенции на академичния състав на ЮЗУ „Неофит Рилски“ – Благоевград чрез включване в проектни дейности по схема „Система за квалификация и кариерно израстване на преподавателите във висшите училища“.
,
В сб. „Квалификация и кариерно израстване на преподавателите във висшето училище (по проект). 2014: 8-21.
Място на интерактивните методи на обучение в съвременното образование.
,
. – Педагогика, кн. 6 . 2014: .
Методологически, педагогически и методически основания за създаване на модел за изграждане на компетентности у бъдещите учители за работа с надарени деца
,
В годишник на Факултета по педагогика за 2014г., 17 c. Благоевград (под печат). 2014: 17 стр..
В името на обичта и уважението към децата.
,
Сб. Януш Корчак – гражданин на света. 2013: 41-48.
Качество на образованието чрез съвременни стратегии и технологии в мениджмънта на училищния клас като учебна среда
,
В сб. Качество на образованието: проблеми и технологии на управление. 2013: 71-86.
Учителят и учителската професия – основна тема в изследователското поле на педевтологията.
,
В годишник на Факултета по педагогика. 2013: 53-85.
Подготовка на бъдещия учител за възпитателна работа в целодневното училище.
,
В сб. Професионална подготовка на бъдещия учител за възпитателна работа. 2013: 7 стр..
Подходи, стратегии и технологии за развитие на надарените деца.
,
В Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество (том VI). 2013: 7-41.
Интерактивни методи в средното и висшето училище. Част I. . България: УИ "Неофит Рилски", 2012
(Съавтор/и: В съавторство)
Педагогика. Россия -- Болгария: Издательство ЕГУ, Елец (Россия) и ЮЗУ, Благоевград (Болгария). ISBN: 978-5-94809-489-2., 2011
Идеи на реформаторската педагогика за развитие на надарените деца.
,
В Сборник «Обучението като път към образованието», посветен на 60-годишнината на проф. д.п.н. Пламен Радев. 2011: 94-101.
Концепция за създаването на технологичен модел за изграждане на компетентности у бъдещите учители за идентификация и развитие на надарени деца.
,
. – Педагогика, бр. 5 2011: 15стр..
Interactive Teaching Methods at University: an Aspect of pedagogical innovations,
,
Kastamonu Education Journal January 2011: 11-18.
Форми на обучение . България: "Санин -- Н и Н ООД- Благоевград, 2011
Теоретско-експериментално изстражуванье на проблемот на идентификациjа и развоj на надарени деца.
,
– „Воспитни крстопати”, броj 152, 2011: 4-16.
Педагогика В съавторство. България-Русия: ЮЗУ "Н.Рилски" и ЕГУ"И.А. Бунин" (Русия), 2010
Педевтология.. България: Университетско издателство "Неофит Рилски", 2010
(Съавтор/и: Красимира Марулевска)
Дидактически комплекс за изграждане и измерване на компетентности у бъдещите учители за определяне на особеностите, идентифициране и развитие на надарени деца
,
В сб. «Съвременното обучение между теорията и практиката», посветен на 75-годишен юбилей на проф. д.п.н. Марин Андреев, Софийски университет «Св. Климент Охридски». 2010: 98-105.
Усъвършенстване на педагогическото взаимодействие в рамките на образователни технологии чрез интерактивни методи на обучение.
,
Сб. « Диалогът между поколенията и обществените структури чрез училищната институция». 2010: .
Приложение на информационни технологии при изграждането на компетентности у началните учители за работа с надарени деца.
,
В сб. „Информационни технологии в обучението в I- IV клас”. 2010: 9 стр..
Неправителствените организации за подкрепа на надарените деца и младежи
,
– „Начално училище”, година XVII, ISSN 1310 0572, брой 1, 2010: 43-63.
Създаване на интерактивна образователна среда (теоретични и приложни аспекти)
,
В сб. „Интерактивните методи в съвременното образование” 2010: .
Организационни, управленски и технологични иновации в съвременното българско образование
,
Сб. статии «Съвременното образование – мисия и визиии.» 2010: .
(Съавтор/и: Иван Мирчев)
Учителската професия – мисия и визии
,
Сб. статии «Съвременното образование – мисия и визиии.» 2010: .
Технологичен модел за подготовка на бъдещите учители за работа с надарените деца (Изграждане и измерване на компетентности), . България: УИ "Неофит Рилски", 2009
За надарените деца (Развитие на идеята в педагогическата теория и практика). . България: УИ "Неофит Рилски", 2009
Стратегически насоки и решения в работата с надарените деца .
,
Украйна „Науковий вiсник Бердянського державного педагогiчного унiверситету”, № 1 (Гуманiтарни науки), 2008: 147-152.
Bulgarian Education’s Reformand Strategy for Diagnostics of Gifted Children the Nato programe for Securitg trougth Science Amsterdam, D. Todorina – Care of Giftet Children. 3.1.A Variant of Strategi for the Development of Gifted Children,
,
Science Edukation: Models and Networking of Student Research Traing under 21 2007: 254-265.
(Co-author/s: Plamen Gramatikov, Maria Gramatikova)
). Training of pedagogy specialist to work with gifted children within the Bachelor’s and Master’s degree levels
,
NYEX, Serbia, Petnica Science Center, 2007: 155-159.
Подготовка на бъдещите учители в условията на изграждане на европейско пространство за висше образование
,
В сб. „Современные подходы к подготовке учителя в высшей школе”. 2006: .
). Варианти на личностно-ориентирани технологии за обучение. В сб. „Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество”
,
”(„Личностное развитие учащихся в современном образовании и обществе”). Благоевград, Санкт-Петербург, Елец, с. 5-20 2005: 5-20.
Култура на педагогическото общуване. Монография. Благоевград, . България: УИ "Неофит Рилски", 2005
Мениджмънт на класа. България: УИ "Неофит Рилски", 2005
Strategies for the development of the “Golden children of the society” in the european pedagogical space.
,
. Of the “Educational Heritage and dialogue in the european pedagogical space. Blagoevgrad, р.65-70 2004: 65-70.
Мениджмънт на класа. Република България: Интераула -- София, 2004
Создаванье услови за самостоjност во организираньето и реализациjата на студиите
,
Сп. “Воспитни крстопати”, Македония, Скопjе, бр. 75, с. 8-10. 2003: 8-10.
Учебник по педагогика за дистанционно обучение. Дидактика – трета част. Република България: УИ "Н. Рилски"Благоевград, 2003
(Съавтор/и: В съавторство с Л. Тодорова, Ан. Антонова и В. Гюрова)
Улогата и квалитетите на наставниците и родителите во процесот на работа со надарените ученици
,
– Педагошка практика, г.1, бр.1 2002: 48-54.
Стратегия за развитие на надарените ученици. България: УИ "Неофит Рилски", 2001
Ефективност на екипната организация на учебната дейност.. България: УИ "Неофит Рилски", 2000
Педагоика. Република България: УИ "Н. Рилски"Благоевград, 529 стр. ISBN: 954-680-128-3.УИ, 2000
(Съавтор/и: Атанас Попов и др.)
Дидактика. . Република България: УИ "Н. Рилски"Благоевград, 2000
(Съавтор/и: Съавторство с М. Андреев, Л. Цветанова-Чурукова)
Самостоjно организиранье на сознаjната работа во групата во одделенската настава и ефектите што се постигнуваат
,
Воспитни крстопати , бр.16. ISSN: 1409-5963 1997: 19-22.
Урокът (Теоретични постановки. Практически модели за началните класове). . България: УИ "Неофит Рилски", 1996
(Съавтор/и: Мария Раленкова)
Изводи от апробиран вариант за групово учене в началните класове.
,
– Начално образование, 1996, кн. 6 1996: .
Подходи за усъвършенстване на съвременния урок.
,
В сб. от статии: „Съвременни подходи към педагогическия процес – проблеми и противоречия” 1996: .
Стратегия за развитие на надарените ученици
,
В сб. „Съвременни стратегии на обучението”. Дупница, 1996. 1996: .
Вариант на групово учене в началните класове и неговата ефективност.
,
Национална конференция „Груповото учене- предизвикателство към съвременното начално образование”, Слънчев бряг, 1996. 1996: .
Нормативен документ на МОНТ. Методическо ръководство за прилагане на груповата форма на обучение в началните класове. . Република България: София,МОНТ, 1996., 1996
(Съавтор/и: С участие на Рени Рангелова -- МОНТ)
Накъде след уроците. България: "Макрос-2000 Пловдив, 1995
(Съавтор/и: Лиляна Тодорова, Пенка Жирякова)
11. Ръководство за практическо обучение на студентите от специалност „Начална училищна педагогика”. . България: УИ "Неофит Рилски", 1995
(Съавтор/и: В съавторство с Л. Георгиев, Тр. попкочев, Сн. Попова)
Технология за групова учебна дейност в условията на преход от субект-обектни към субект-субектни отношения
,
Турция, Малкара. 1995. 1995: .
Общи форми на обучение в началните класове. : "Веда Словена -- ЖГ" , 1994
(Съавтор/и: Ангелина Манова, Невена Чимева, Таня Борисова)
Технология на груповата учебна дейност. Република България: "Мартилен" -- София, 1994
Варианти на съчетания между фронталната, груповата и индивидуалната форма на обучение в урока
,
– Педагогика, 1994, кн.2. 1994: .
Проблемът за развитието на природните дарби в изказвания на Ян Амос Коменски
,
Сп.– Образование, 1994, кн. 4. 1994: .
Практическото обучение на студентите педагози във ВУЗ – проблеми, противоречия, решения. В сб. „Подготовка и квалификация на педагогическите кадри с висше образование”.
,
В сб. „Подготовка и квалификация на педагогическите кадри с висше образование”. София 1994: 43.
Формирование коллективизма у младших школьников в условиях групповых форм занятий
,
В сб. „Формирование социально-активной личности в младшем школьном возрасте”. 1993: .
Самоуправление на учениците от началните класове при групова организация на учебната дейност и неговото измерване.
,
Сб. с резюмета от международна научна конференция „Хуманизация на педагогическия процес”, Благоевград, 1993., с.123. 1993: 123.
Проблемът за диагностицирането на надарените ученици и формите на работа с тях
,
. Сб. с резюмета от международна научна конференция „Хуманизация на педагогическия процес”, Благоевград, 1993., с.125. 1993: 125.
Проблеми на целодневната организация на обучението в помощното училище
,
– Педагогика, 1992, кн. 6. 1992: .
Условия за хуманизъм при групова организация на учебната дейност.
,
В сб. „Хуманизация на учебно-възпитателния процес в началното училище”. 1992: с.63..
За по-обективно измерване постиженията на учениците в условията на групова учебна дейност.
,
Сп. Отворено образование, 1992, кн.5 – 6. 1992: .
Усвояване на знания и умения за групова учебна дейност
,
– Педагогика, 1991, кн.2. 1991: .
Коменски за груповата организация на учебната дейност
,
В сб.„Ян Амос Коменски и нашата съвременност”, София, 1991. 1991: .
За дейността в малките групи и нейното организиране в началните класове.
,
Сб. от резюмета на доклади от научно-практическата конференция „Социална ситуация и автономия на личността”, Благоевград, 1991,с.84. 1991: 84.
Условия за повишаване равнището на общуване при групова учебна дейност на учениците и неговото измерване
,
Сб. от резюмета на доклади от научно-практическата конференция „Социална ситуация и автономия на личността”, Благоевград, 1991,с.85. 1991: 85.
8. Ръководство за лекции и семинарни занятия по дидактика. България: Университетско издателство "Неофит Рилски", 1990
(Съавтор/и: В съавторство с П. Петров и А. Антонова)
Ръководство за самостоятелна работа по педагогика. България: УИ "Неофит Рилски", 1990
(Съавтор/и: Под ръководството на Ат.Попов и П. Петров)
Практикум по лагерно дело. България: УИ "Неофит Рилски", 1990
(Съавтор/и: В съавторство с Л. Тодорова, Тр. Попкочев и др.)
Подготовка на учениците за групова учебна дейност.
,
Сп.– Начално образование, 1990, кн.6. 1990: .
Методика за групова учебна дейност в началните класове.
,
В годишник на Факултета по педагогика. 1990: 14.
Повишаване самостоятелността на учениците при групова организация на дейността по математика.
,
В сб. от доклади от научно-практическа конференция „Състояние, цели, перспективи на обучението по математика в 1-3 клас” 1990: 3-8.
Христоматия по дидактика. България: УИ "Неофит Рилски", 1989
(Съавтор/и: В съавторство с П. Петров и А. Антонова)
Усъвършенстване общуването на равнище „преподавател-студент” и „студент-студент” чрез изследователска работа в проблемни групи (споделяне на опит).
,
В научен сборник: "Общуването в творческата дейност на личността". Русе, 1989, 6с. 1989: 6.
6. Ръководство за семинарни и практически занятия по дидактика . България: УИ "Неофит Рилски", 1988
(Съавтор/и: В съавторство с П. Петров и А. Антонова)
Проучване готовността на първокласниците за колективна дейност.
,
Сп.– Начално образование, 1988, кн.5. 1988: .
Технология на груповата учебна работа на учениците от 1-3 клас на ЕСПУ
,
В сб. „Наука, технологии, образование”. Благоевград 1988: с.10.
Тенденции в подготовката на бъдещите учители в условията на научно-техническата революция (възможности за разгръщане на самостоятелност и самоуправление у студентите).
,
В сб. Международна научно-практическа конференция. Благоевград, 1988: .
Формиране на оценъчно отношение у първокласниците при съвместна дейност.
,
В сб. Международна юбилейна научна сесия, том 4, „Педагогика и психология”, Велико Търново, 1988, с.35. 1988: 35.
Проучване готовността за групова учебна работа на учениците от началните класове – методика и резултати.
,
В сб. Международна юбилейна научна сесия, том 4, „Педагогика и психология”, Велико Търново, 1988, с. 36. 1988: 36.
Някои проблеми на ориентацията към педагогически ВУЗ
,
Сб. „Формиране и развитие на специалисти с висше образование” 1987: 46.
Някои проблеми на самообразованието на учителите.
,
Списание "Народна просвета", 1986: .
(Съавтор/и: В съавторство с П. петров и М. Атанасова)
Зависимост между нивото на готовност за педагогическа дейност на студентите във ВУЗ и отношението им към учителската професия.
,
В годишник на Факултета по педагогика. 1985: 248.
Нови тенденции в подготовката на учители на съвременния етап от развитието на образователното дело в България
,
Сб. резюмета от юбилейна научно-практическа конференция Ст. Димитров, 1985, с.24. 1985: 24.