Публикации
Diagnostics of social competences in teachers and students-pedagoges
,
International Journal Knowledge 2018: 811-816.
(Co-author/s: Красимира Марулевска, Радослава Топалска)
Социално възпитание от детето и за живота (по Елен Кей)
,
Сп. Педагогика 2017: 1162-1183..
"The Century of the Child" - individual and social education
,
Общество и образование в XXI веке: опыт, традиции, перспективы (Седьмые Лозинские чтения). 2017: 254-260.
(Co-author/s: Мария Каменичка)
Developing Sоcio-emotional skils of prospektive techers trouth team work on stady project.
,
International Journal Knowledge 2017: 799-804.
(Съавтор/и: Красимира Марулевска, Радослава Топалска)
Факултетът по педагогика при ЮЗУ „Неофит Рилски“, Благоевград – 40 години предизвикателства и развитие
,
Сп. "Педагогика" 2017: 1157-1161.
Образователен мениджмънт. Дистанционно обучение. Част втора.. България: УИ „Неофит Рилски”, 2016
България като част от Европа – една идея за проектно базирано обучение в 4. клас.
,
Европейската идея между евроскептицизма и надеждата 2016: 145-157.
(Съавтор/и: Радослава Топалска)
Университет и Европейски съюз в една студентска визия
,
Европейската идея между евроскептицизма и надеждата 2016: .178-189.
(Съавтор/и: Юлияна Ковачка)
Образователен мениджмънт. Дистанционно обучение. Част първа. . България: УИ „Неофит Рилски”, 2016
Свободното социално възпитание
,
Сп. Симетрия 2016: 67-77.
Антропологични предпоставки и социално възпитание при Антон Макаренко
,
Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество. 2016: 27-53.
Електронни тестови задания и дистрактори
,
Сб. Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество 2015: с. 41-53..
Социалнопедагогическа диагностика. България: УИ НЕофит Рилски, 2015
Проблеми на социалната адаптация на пътуващи ученици от малки населени места
,
сп. Педагогика 2015: 161-181.
(Съавтор/и: Бонка Гергинова, Тереза Карамангалова)
Електронни тестови задания и дистрактори.
,
Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество“ 2015: с. 41-53..
Социално-икономически проблеми в развитието на икономическото образование в България (исторически аспект)
,
Формиране на бъдещето - образование за пазарна икономика 2015: с. 303-314.
Светогледни представи и възпитателни ценности в песните на братя Миладинови
,
Сб. Детето, книгата, училището. 2015: с.106-121..
(Съавтор/и: доц. д-р Невена Чимева)
Подготовката на детето за училище: една интерпретация по Джон Дюи.
,
Педагогическата наука – теория и практика. Факултет по педагогика. Годишник. 2015: 59-74..
Учебните планове в ПН 1.2 „Педагогика” или трудни уроци от един проект.
,
Професионалнопедагогическа подготовка в контекста на образователната реалност 2014: 40-52.
Диагностика на междуличностните отношения на ученици.
,
Образователна медиация в културно разнообразна среда. 2014: с. 122 – 138..
Standards for distance learning (experiment of South-West University ”Neofit Rilski”, Blagoevgrad).
,
International Conference on Information Technology and Development of Education – ITRO 2014: p. 20-24..
Стандарти за дистанционно обучение (опит на ЮЗУ „Неофит Рилски”, Благоевград).
,
Електронни форми на обучение в университетското образование. ISBN 978-619-160-360-2. 2014: с. 22-32. .
Дистракторите в електронните тестови задачи.
,
Електронни форми на обучение в университетското образование. ISBN 978-619-160-360-2. 2014: с. 59-66..
Лиляна Иванова Тодорова – предели и стремеж към ценностите.
,
Професионална подготовка на бъдещия учител за възпитателна работа. ISBN 978-619-160-336-7. 2014: с. 3-11..
Пазарът на образователни услуги в условията на стихийна комерсализация на образованието.
,
Дигитална култура и общество. 2014: с. 162-174..
Стандарти за ученье на далечина (експеримент на Jугозападниот Утниверзитет „Неофит Рилски“, Благоевград)
,
Педагошка ревиjа 2014: с. 111-120..
Сътрудничеството: училище - ромско семейство
,
Добри педагогически практики за работа в мултикултурна среда. 2013: с. 14-26..
Януш Корчак – социален педагог
,
Януш Корчак – гражданин на света. 2013: с. 27-40..
Към феномена „Бягство на родителите от възпитание”
,
Традиции и иновации в началното образование. 2013: с. 118-130.
Социализация – постмодерност – културен туризъм.
,
Педагогическата наука: теория и практика. 2013: с. 44-52..
Ръководство за преддипломна практика. . България: УИ "Неофит Рилски", 2013
(Съавтор/и: д-р Юлияна Ковачка, д-р Светла Съева)
Socializtion - Postmodernity - Cultural Tourism.
,
Cultural road VIA PONTICA. Cultyural tourism without boundaries. Duny Royal Resort-Istanbl. ISBN 978-954-300-119-4. 2012: p. 91-95..
Ефекти на масмедиите при управление на образователни дейности във висшето училище.
,
Дигитална култура, медии и образование. 2012: с.122-138..
Условия за непрекъсната професионална подготовка на училищните директори.
,
Стратегии на образователната и научната политика 2012: с. 501-517.
(Съавтор/и: д-р Юлияна Ковачка)
Педагогика. България-Русия: УИ "Неофит Рилски" - ЕГУ им. И. А. Бакунина, 2011
Сътрудничество семейство-училище.
,
Личностно развитие на учениците в съвременното общество. 2011: с. 17-34..
Образование в Постмодерност.
,
Сп. "Педагогика" 2011: с. 65-74..
Образование во постмодерното
,
Педагошка ревиjа. УДК 37. ISSN 1857-7105. 2011: стр. 69-76 .
Професор Александър Г. Маджаров носеше чувство за мисия.
,
Сп. Начално образование, 2011: с. 100-104..
Иновациите в образованието: локално и (не)утешително.
,
Иновационни практики в образованието. 2011: с. 9-18..
Александер Нийл: свободно социално възпитание.
,
Превенция на асоциалните прояви на учениците (сборник студии) 2011: с. 49-65..
Противоречия и методически похвати в обучението по ИКТ в І-ІV клас.
,
Информационни технологии в обучението в І-ІV клас. 2010: с. 30-39..
Подготовката на начални учители в ЮЗУ «Неофит Рилски» за интегриране на информационите технологии в образователния процес в І-ІV клас.
,
Информационни технологии в обучението в І-ІV клас. 2010: с. 8- 15..
(Съавтор/и: доц. д-р Лидия Цветанова-Чурукова)
Teachers professional competencies and the European qualifications framework in the context of the South-Western university experience.
,
Quality Education for all through improving teacher training. 2010: p.189-192..
Social Values choice of Bulgarian and Roma children
,
12-th International Conference on Inclusive education in the Balkan Countries: Policy and Practice. 2010: p.765-774.
Методът на конкретните ситуации (case study) в подготовката на педагози.
,
Интерактивните методи в съвременното образование, 2010: с. 82-90.
Дисциплинарно отражение на социалната педагогика в някои руски учебни програми.
,
Съвременното образование: мисия и визии. 2010: с. 193-198..
Образование в Постмодерност.
,
Съвременното образование: мисия и визии. 2010: с. 48-57..
Дидактически проекции на Интернет
,
Сп. Социология 2010: стр.87-98..
Сътрудничеството семейство-училище и качество на образованието.
,
Сътрудничество за качествено образование. LLP-2009-COM-RP-03. 2010: с. 11-24.
Професионални компетенции на началните учители и Европейската квалификационна рамка (от опита на ЮЗУ "Неофит Рилски").
,
Хармонизиране на педагогическите квалификации на специалностите от Факултета по педагогика с ЕКР. 2010: с. 17-30..
Педагогика. България: УИ "Неофит Рилски", 2010
Училището като обект на организационна диагностика.
,
Личностно развитие на учениците в съвременното общество. 2010: с. 9-19..
Students’ individual work and European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS).
,
Further eucation in the Balkan Countries. 2009: P. 365-371.
Some Barriers towards the Initial Teacher's Further education in Bulgaria
,
Further rducation in the Balkan countries. 2009: P. 339-344.
(Co-author/s: Yana Rangelova)
Измерването в емпиричните педагогически изследвания.
,
Третата степен на висшето образование. 2009: с.43-52..
Изборът на ценности при деца от български и ромски етнос: сравнителни характеристики.
,
Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество. 2009: с. 99-107..
Ромите в образователната система на Македония: някои проблеми и решения.
,
Технологични аспекти на интеркултурното образование. 2009: с. 100-107..
Одитите в контекста на качеството на образованието (опитът на ЮЗУ "Неофит Рилски”).
,
Качеството на висшето образование в България- проблеми и перспективи. 2009: с. 249-252. .
(Съавтор/и: доц. д-р Михо Михов)
Стимулирането на академичния състав в контекста на качеството на образованието.
,
Качеството на висшето образование в България- проблеми и перспективи 2009 2009: с. 91-96..
(Съавтор/и: доц. д-р Рая Мадгерова)
Към феномена „Бягство на родителите от възпитание”
,
Възпитателни взаимодействия между семейството и училището. 2009: с.131-146..
Образователни реформи и ценностен контекст на учебниците за началните класове в Република България.
,
Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество. 2008: с. 19-25..
(Съавтор/и: Ант. Антонова.)
Динамика на социокултурните компетенции в учебното съдържание за началните класове.
,
"Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество 2008: С. 26-32..
(Съавтор/и: Яна Рангелова. )
The Dynamics of Sociocultural Competence in the Primary School Curiculum
,
European education and educational challenges in the Balkans. Nikos P. Terzis (ed.). 2008: Р. 449-454,.
(Co-author/s: Йана Рангелова)
Самостоятелната работа на студентите в кредитната система.
,
"Национална стратегия за висше образование и пазарът на труда" 2008: С. 104-114..
Интеркултурното образование е оставено на чувствителността на висшите училища
,
В-к Аз-буки 2008: .
Скрити механизми на образователната самосегрегация при ромите.
,
Образование-наука-изкуство. 2008: С.155-165..
Вариант на организация на учебен план за ОНС „Доктор” по педагогика
,
Педагогическото образование в България: състояние и тенденции” 2007: стр. 106-112..
За „работата по проекти” в отношението към научноизследователската дейност на преподаватели от Факултета по педагогика.
,
Педагогическото образование в България: състояние и тенденции” 2007: Стр. 340-347..
По въпроса за квалификационната дейност в училището.
,
Сп. "Педагогика" 2007: стр. 24-34..
Educational Reform and Value Context in Elementary School Books in Bulgaria
,
Education and Values in the Balkan Countries (ed. Nikos Terzis). 2007: p. 345-353.
(Co-author/s: ас. Aнтоанета Antonova)
Училището: учеща се институция: същност и бариери.
,
Сп. "Педагогика" 2007: стр. 16-27..
Педагогика. България: УИ "Неофит Рилски", 2007
(Съавтор/и: Лиляна Тодорова, Вяра Гюрова)
Училището: връзки с обществеността и публичен образ.
,
Социална динамика и връзки с обществеността, 2006: с. 247-259..
Практически подходи при разработване на учебни курсове
,
Сп. Педагогика 2006: стр. 87-97.
(Съавтор/и: доц. д-р Михо Михов)
Гражданското образование в единство на технология и дух на училището.
,
Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество. 2006: с.39-47. .
(Съавтор/и: Елка Паргова, Юлия Андреева.)
Проверката и оценяването на студентските постижения в контекста на качеството на образованието.
,
Преподаване, учене и качество във висшето образование. 2006: с. 395-404..
(Съавтор/и: доц. д-р Иван Мирчев.)
Щрихи към портрета на знанията на третокласниците.
,
Щрихи към знанията на третокласниците. Една ситуация. 2006: с. 4-10..
За квалификационната дейност в училище.
,
Щрихи към знанията на третокласниците. 2006: с. 94-109..
Училището: връзки с обществеността и публичен образ.
,
сп. Педагогика 2005: с. 7-20..
Александър Маджаров носеше чувство за мисия.
,
Педагогическата наука: приемственост и обновление. 2005: с. 4-10..
Реформи в началното училище: перформативност и иновации.
,
Педагогическата наука: приемственост и обновление. 2005: с. 11-31..
Културата на образование като въпрос в интеркултурното образование.
,
Годишник на Педагогически колеж „Св. Иван Рилски” 2005: с. 67-72..
Основни прилики во ромските семеjства
,
Воспитни крстопати 2005: стр. 17-19.
Педагогически избор на родители и етнокултурната идентификация на децата от смесен брак.
,
сп. Педагогика 2004: с. 26-32.
Педагогический выбор родителей в условиях этнокультурного диссонанса
,
Сб. Аксиология современного воспитания. 2004: 155-158..
Ресурси на структурация на семейства в смесени бракове (по автобиографични женски разкази).
,
Смесените бракове – модел на етническа и религиозна толерантност (автобиографии и изследвания). 2004: с. 187-203..
Values of pupils in relation to another ethnic group (a vision of fourth grade pupils).
,
The educational and dialogues in the European pedagogical space. 2004: p. 321-324. .
Възрастното поколение в ромското семейство: педагогически функции и проблеми.
,
Съвременни тенденции в развитието на педагогическата наука. 2004: с. 96-114..
Стратегиите на възпитание: видове и педагогически възможности
,
Образование и изкуство 2004: стр. 284-291..
За стила на отношения и стратегиите на възпитание в ромското семейство.
,
Ромското дете и неговата социализация. 2003: с. 53-71..
Учебна програма по АВИТО и компютърно обучение
,
Обучение на роми за помощник на учителя. Технологичен модел. 2003: с. 73-82.
Дидактически проекции на Интернет: един поглед на седмокласници
,
Актуални проблеми в европейското педагогическо пространство 2003: 113-128.
Относно проверката и оценката на знанията на студентите в учебните програми
,
Качеството на университетското образование – опит, европейски измерения и нови предизвикателства. 2002: с. 239-245..
Отношение ценности-цели воспитания у родителей 8-10 летних детей
,
В сб. "Психолого-педагогические основы професиональной подготовки учителя в условиях реформирования общеобразовательной и высшей школы" 2002: с. 223-226.
Педагошките идеи на Джн Дjуи од денешна перспектива
,
Воспитни крстопати 2002: с. 11-17.
Культура образования в педагогическом образовании (взгляд студентов-педагогов)
,
Современный дошкольник: проблемы развития, обучения и воспитания 2002: с. 114-116.
Частното училище в публичното пространство
,
Алтернативни тенденции в частното училищно образование 2002: с. 80-87.
Постмодерни предизвикателства пред висшето педагогическо образование
,
Педагогическата наука и новите реалности 2002: с. 98-109.
Свободното възпитание: позитивна свобода и технология
,
Годишник на педагогически колеж “Св. Иван Рилски" 2002: с. 50-54.
Обяснителни принципи във „Велика дидактика"
,
Ян Амос Коменски и нашата съвременност. Съст. Вера Бойчева, Елена Сачкова. 2001: с. 40-47..
Софпагьяне и разлики во односот кон вредностите помегу родителите и децата
,
Воспитни крстопати 2001: с. 14-18.
Обучението на студенти-икономисти през призмата на културите на образование
,
Иновации в подготовката на икономически кадри 2001: с. 149-156.
Как се прави педагогическо изследване. България: УИ „Неофит Рилски”, 2001
(Съавтор/и: доц. д-р Невена Чимева)
Студентска книжка за преддипломна педагогическа практика. България: УИ „Неофит Рилски”, 2001
(Съавтор/и: Гл. ас. Антоанета Антонова)
Указание за педагогическата практика на студентите от специалностите "Педагогика", Предучилищна и начална училищна педагогика, "Начална педагогика и чужд език", "предучилищна педагогика и чужд език". България: УИ „Неофит Рилски”, 2001
(Съавтор/и: доц. д-р Добринка Тодорина, доц. д-р Левчо Георгиев)
Избор на методи на възпитание от родители на 8-10 год. деца
,
"Образованието на Балканите: Тенденции и перспективи" 2001: 334-339.
Относно методите на обучение и качеството на университетското образование
,
"Качеството на университетското образование – проблеми и перспективи" 2001: 37-49.
Мониторингът в обучението
,
В-к Аз-буки 2000: 7.
Възможности на тестовите задачи за активизиране на обучението по маркетинг в средните училища
,
Формиране на бъдещето - образование за пазарна икономика 2000: с. 455- 468.
Ценности на родители и деца - приемственост и обновление
,
Сп. Начално образование 2000: с. 30-37.
Хуманното педагогическо послание на Ерих Фром
,
сп. Педагогика 1995: с. 42-57.
Роден край. България: Полипринт Враца, 1995
(Съавтор/и: Антоанета Антонова)
Ръководство за практическо обучение на студентите от специалност НУП. България: УИ „Неофит Рилски”, 1995
(Съавтор/и: доц. д-р Добринка Тодорина, доц. д-р Левчо Георгиев)