Публикации
Ученики с расстройством аутистического спектра – поддержка качественного образования и инклюзии в общеобразовательной школе
,
Сборник статей, I ЧАСТЬ «ШАМОВСКИЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ЧТЕНИЯ НАУЧНОЙ ШКОЛЫ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМИ СИСТЕМАМИ»,Москва, 2022 ISBN 978-5-98923-908-5 2022: 148 - 155.
Индивидуалната консултация с родителите на децата със специални образователни потребност
,
В сб. „Гносеологические основы образования“ Материалы VI Международной конференции научных трудов. Русия, Елец, ISBN 978-5-907335-38-7 2021: 232-238.
С заботой и ответственностью за родителей детей с особыми образовательными потребностями
,
Сборник статей, I ЧАСТЬ «ШАМОВСКИЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ЧТЕНИЯ НАУЧНОЙ ШКОЛЫ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМИ СИСТЕМАМИ»,Москва, 2021 ISBN 978-5-98923-908-5 2021: .
В подкрепа на професионалното ориентиране на учениците с умствена изостаналост
,
сп. Специална педагогика 2020: .
За активно участие и пълноценно общуване в приобщаващата класна стая
,
сп. Педагогика- Volume 92, Number 9 2020: 1272 - 1286.
Музикални дейности в подкрепа на приобщаващото образование
,
сп. Педагогика, кн.1, 2020 ISSN 1314 – 8540 2020: .
Гражданското образование в контекста на приобщаващото образование
,
В сб. „Гносеологические основы образования“ Материалы V международной конференции, посвящённой памяти профессора БарановаЕлец, ISBN 978-5-907335-38-7 2020: с. 232-238.
Академична подготовка на ресурсните учители в България
,
Сборник "Ресурсните учители и съвместното преподаване в приобщаващото образование", София, 2020. ISBN 978-619-7534-12-2 2020: с. 24-36.
THE GENERAL EDUCATION TEACHER IN THE CONTEXT OF INCLUSIVE EDUCATION - ROLE AND FUNCTIONS.
,
В: ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ: ПРОБЛЕМЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ,Ростов-на-Дону, ISBN 978-5-9275-3331-2 2020: с. 17-23.
Нетрадиционни артдейности в аспекта на приобщаващото образование
,
сп. Педагогика. бр. 4. 2019: с. 477 - 496.
Оптимизиране на образователния процес в контекста на приобщаващото образование
,
Сп. Стратегии на образователната и научната политика 2018: с. 567-578..
Педагогически аспекти на работа със семействата на деца със специални образователни потребности в условията на масовата общообразователна среда
,
сп. Педагогика, Volume 89, Number 9,2017 ISSN 1314 – 8540 2017: 1265 – 1275.
Компетентност на бъдещите учители за развитие вниманието на малките учениците със специални образователни потребности.
,
Стратегии на образователната и научната политика, Strategies for Policy in Science and Education, Volume 25, Number 5, 2017, ISSN 1314 – 8575 (Online) 2017: 530 -539.
Аспекти на екологичното образование на децата със специални образователни потребности от началното училище.
,
В сб. „Гносеологические основы образования“ Международный сборник научных трудов. Русия, Елец, «Елецкий государственный университет им. И.А. Бунина, ISBN 978-5-94809-931-6 2017: 193-198.
Театрализираната дейност в процеса на социализация на децата със специални образователни потребности
,
сп. Педагогика, книжка 4, 2016 2016: .
Системата „дете – семейство – училище“ в условията на включващото образование
,
Стратегии на образователната и научната политика, Година XXIV , Книжка 4, 2016 с.411-421 2016: .
Индивидуализация учебной деятельности в условиях интегрированного обучения
,
В сб. „Гносеологические основы образования“ Международный сборник научных трудов. Русия, Елец, «Елецкий государственный университет им. И.А. Бунина 2016: 106-114 стр..
Децата със специални образователни потребности в общата образователна среда – десет години по-късно.
,
В „Личностно развитие на учениците в съвременното образование и обществото“. 2016: с. 69-79.
Философски основи на интеграцията и включващото образование на деца със специални образователни потребности
,
сп. Философия 2015: 436-445.
Развитие на наблюдателността на учениците с интелектуална недостатъчност
,
В сб. „Гносеологические основы образования“ 2015: 121-126.
Интегрирано образование. България: Университетско издателство „Неофит Рилски”, 2015
Подпомагане развитието на реч и комуникация при невербалното дете със специални образователни потребности
,
В Годишник „Педагогическата наука - теория и практика”, книга 3, 2015 2015: .
"Изследване на педагогическите условия за включване на децата със СОП в общата образователна среда"
,
Сп. Стратегии на образователната и научната политика 2014: 29-37.
Създаване на развиваща среда, подпомагаща корекцията на познавателната дейност на деца с умствена изостаналост от началния етап на основната образователна степен
,
сп. Стратегии на образователната и научната политика, 22, кн.5 2014: 528-539.
Интегрираното обучение на деца със СОП като предизвикателство пред учителите от общата образователна среда
,
сп. Педагогика 2014: 862-871.
Работа с детьми с особыми образовательными потребностями в условиях обычного детского сада
,
сп. Психолог в детском саду 2014: 123-134.
Технологии за работа с деца със СОП. България: "Химера", 2013
Специалните образователни потребности в общата класна стая. България: „Рубин Комерс”, 2013
Социјалната микро средина во масовното училиште и учениците со посебни образовни потреби
,
Еducation between tradition and modernity 2013: .
Децата със специални образователни потребности в общата образователна среда. България: Университетско издателство „Неофит Рилски”, 2012
Хиперактивното дете и проблемите в обучението му
,
сп. Педагогика 2011: 71-77.
Включващо обучение на ученици със специални образователни потребности и тяхното социално развитие
,
сп. Специална педагогика 2011: 3-15.
Социално поведение на учениците със специални образователни потребности в условията на интегрираното обучение
,
сп. Образование 2011: 92-105.
Съвременни измерения на специалното образование. България: Университетско издателство „Неофит Рилски”, 2009
Готовността на масовото общообразователно училище за работа с деца със специални образователни потребности
,
сп. Педагогика 2008: 33-42.
Артпедагогика в образованието на деца със специални образователни потребности
,
сп. Педагогика 2008: 11-23.
Педагогическа корекция на девиантното поведение на деца със специални образователни потребности
,
сп. Начално училище 2008: 66-77.
Работа с деца със специални образователни потребности. България: "Европартньори 2007", София, 2008
За новите подходи в обучението на деца със специални образователни потребности
,
сп. Начално училище 2006: 41-52.
Интеграция на деца със специални образователни потребности в масовото училище. България: Университетско издателство „Неофит Рилски”, 2006
Integration von Kinder mit spreziellen Lernbedűrfnissen in die allgemeine Schule. Deutschland: ., 2006
Домовете за отглеждане и възпитание на деца лишени от родителска грижа - партньор в процеса на интегриране на деца със специални образователни потребности
,
сп. Начално училище 2005: 83-92.
Интегрирано обучение на деца със специални образователни потребности. България: Университетско издателство „Неофит Рилски”, 2005
Ролята на играта за личностното развитие на умствено изостаналите ученици от началната образователна степен
,
сп. Начално училище 2004: .
Riddles in the mentally retardant pupil's school activity of the elementary school
,
The Educational Heritage and Dialogue in the European Pedagogical Space 2004: 272-276.
Педагогически условия за развитие наблюдателността на умствено изостаналите ученици. България: Университетско издателство „Неофит Рилски”, 2002
Обучението по роден край и знания за природата и обществото. Актуални проблеми. България: Университетско издателство „Неофит Рилски”, 1999