Публикации
КРЕАТИВНИ ИДЕИ И ПРАКТИКИ В ПЕДАГОГИЧЕСКАТА ДЕЙНОСТ НА НАЧАЛНИЯ УЧИТЕЛ – АКТУАЛНО СЪСТОЯНИЕ И ПРОБЛЕМИ
,
Образование без граници - реалности и перспективи 2021: .
DYNAMICS OF SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES OF STUDENTS IN THE PROCESS OF THEIR PROFESSIONAL PEDAGOGICAL TRAINING
,
Research in Kineseology - International Journal of Kinesiology and Other Relsted Sciences 2019: 19 - 23.
(Co-author/s: Траян Попкочев)
Динамика социально-эмоциональных компетенций студентов в процессе их профессиональной подготовки
,
Гносеологические основы образования Международный сборник научных трудов, посвященный 90-летию со дня рождения профессора С.П. Баранова -Липецк: ЛГПУ имени П.П. Семенова Тян-Шанского, 2018. – 513 с.ISBN 978-5-88526-988-9 2018: 177 - 186.
(Съавтор/и: Траян Попкочев)
Квалификация и рост карьеры педагогических специалистов в аспекте нормативно-правовой динамики в болгарской образовательной системе - ISBN - 978-5-94809-931-6
,
Гносеологические основы образования Международный сборник научных трудов, посвященный 90-летию со дня рождения профессора С.П. Баранова 2017: 169 - 174.
Реформата в образованието и реформата в мисленето в контекста на самоорганизацията на сложните системи
,
KNOWLEDGE, International Journal Scientific papers 2016: .
Самоконструиращият се субект и образователната система - в светлината на синергетичните идеи
,
Европейската идея - между евроскептицизма и надеждата 2016: .
Квалификацията и кариерното развитие на педагогическите специалисти в аспекта на нормативно-правната динамика в българската образователна система ;
,
Усъвършенстване на подготовката и квалификацията на педагогическите специалисти в съвременното образование 2016: 479-487.
Функционалната грамотност в контекста на изследването PISA 2012 и идеята за учене през целия живот
,
Гносеологические основы образования. МЕЖДУНАРОДНЫЙ СБОРНИК НАУЧНЫХ ТРУДОВ, ПОСВЯЩЁННЫЙ ПРОФЕССОРУ С.П. БАРАНОВУ, ISBN 978-5-94809-782-4 2015: 103 - 107.
Педагогическият съветник в съвременното българско училище. Част I . България: УИ "Неофит Рилски", 2015 (Съавтор/и: В съавторство) . : Университетско издателство "Неофит Рилски", 2015
Образователен мениджмънт. Дистанционно обучение. Наръчник на студента (в съавторство). България: "Неофит Рилски", 2015
Професионални позиции на учителя за изследователското обучение в началното училище
,
Дидактически основи на изследователския подход в обучението, Изследователският модел на обучение и развитие на културата на умствения труд у учениците ISBN 978-954-680-947-6 2014: .
ПОВИШАВАНЕ НА ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКАТА АКТИВНОСТ НА СТУДЕНТИТЕ В УСЛОВИЯТА НА ИНТЕРАКТИВНОСТ ПРИ РАЗРАБОТВАНЕ НА УЧЕБНИ ПРОЕКТИ
,
КВАЛИФИКАЦИЯ И КАРИЕРНО ИЗРАСТВАНЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ ВЪВ ВИСШЕТО УЧИЛИЩЕ. СБОРНИК ОТ КОНФЕРЕНЦИЯ С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ 26 – 27 септември 2014 г. 2014: .
Ефективно междуинституционално сътрудничество и партньорство с характеристиките динамика, гъвкавост и адаптивност
,
ОБРАЗОВАТЕЛНА МЕДИАЦИЯ В КУЛТУРНО РАЗНООБРАЗНА СРЕДА 2014: 8 - 20.
ASPECTS OF THE EVALUATION IN THE HIGHER EDUCATION
,
INSTITUTE OF PEDAGOGY UNIVERSITY “SS. CYRIL AND METHODIUS” - SKOPJE FACULTY OF PHILOSOPHY - SKOPJE 2013: 464 - 472.
(Co-author/s: Лиляна Тодорова)
Интерактивност и диалогичност в реализацията на учебни проекти в условията на висшето училище. Описание: В: Интерактивни методи в средното и висшето училище (учебно помагало). : Университетско издателство "Неофит Рилски", 2012
The Interdisciplinary Dialogue As a Path To Evolutionary Growth of The Pedagogical Knowledge
,
JOURNAL OF ULUDAG UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION - CILT: 24; SAYI: 2; YIL: 2011; (p.335 - 355); ISSN 1301 - 3416 2011: (p.335 - 355).
Социално-педагогическите институции и организации в системата за превенция на детското асоциално поведение. В: Превенция на асоциалните прояви на учениците (сборник студии). България: "Неофит Рилски", 2011
Оценяване на професионалния труд на учителя в съвременното училище. В: Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество (Том V) . : Университетско издателство "Неофит Рилски", 2011
"Системата на началното образование - в терсене на своето динамично равновесие"
,
Сп. "Образование", бр. 6 2011: 89-105.
The Project-Based Method – a рath to implement the synergetic in Education
,
Годишник на СУБ - Благоевград: Наука – образование – изкуство 2011: .
Technological aspects of Assessing students
,
14 international Conference EVALUATION IN EDUCATION IN THE BALKAN COUNTRIES y, Institute for Pedagogy and Andragogy ISBN 8682019663, 9788682019664 2011: .
(Co-author/s: Лиляна Тодорова)
Technological aspects of Assessing students
,
Book of Abstracts EVALUATION IN EDUCATION IN THE BALKAN COUNTRIES, ISBN – 978-86-82019-64-0 2011: .
(Co-author/s: Лиляна Тодорова)
Системата на началното образование – в търсене на своето динамично равновесие
,
Сп. „Образование”, бр. 6, 2011 г. 2011: .
ПЕДЕВТОЛОГИЯ. : Университетско издателство "Неофит Рилски", 2010
(Съавтор/и: Добринка Тодорина)
"Началното училище през погледа на съвременния учител"
,
Сборник с научни студии и статии "Съвременното образование - мисия и визии" 2010: .
"Проблемът за правата на детето във възпитателните институции за деца с отклоняващо се поведение"
,
"Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество" 2010: .
Иновационната култура на педагога - предпоставка за ефективност на интерактивните методи в обучението
,
сб. "Интерактивните методи в съвременното образование" 2010: 101-106.
Диагностика и оценивание личности ученика начальной школы в условиях проектной учебной деятельности
,
Международная научно-практическая конференция «Учитель. Преподаватель. Тренер». 2010: 209-213.
Синергетичен вариант на проектно-базирана учебна дейност
,
Списание "Педагогика", брой 3 2010: .
Информационните технологии в условията на проектно-базирана учебна дейност в началното училище
,
сб.: "Информационни технологии в обучението в I - IV клас" 2010: .
"Поектно-базирана учебна дейност в началното училище". : Университетско издателство "Неофит Рилски", 2010
"Синергетични аспекти на проектната дейност в обучението"
,
Международный сборник научных трудов: "МОДЕЛИРОВАНИЕ УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА В ВУЗЕ И ШКОЛЕ" 2009: .
"Синергетиката в научното и образователното пространство" . : "Санин М и М", 2009
Оценяване на личностното развитие на учениците в условията на проектна учебна дейност
,
"Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество" 2009: .
Професионално – личностните качества на педагога – предпоставка за ефективност на интерактивните методи в обучението.
,
Годишник. Наука – образование – изкуство 2008: 677-681.
Активизиране на синергетичния потенциал на метода на проектите в условията на класно-урочната система.
,
Сп. "Педагогика" 2008: .
Синергетични аспекти на проектната учебна дейност в началното училище.
,
сб. Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество 2008: 40-49.
Интерактивният потенциал на социално-педагогическия тренинг в подготовката на бъдещите учители.
,
сб.: Науката, образованието и изкуството през 21 век 2007: .
Качеството на обучението в контекста на синергетичната концепция.
,
сб.: Педагогическото образование в България: състояние и тенденции. 2007: 402.
Синергетичната „философия на комуникативността” – в търсене на нови хоризонти за педагогическото познание.
,
Сп. "Педагогика", бр. 9 2006: 3-20.
Идеите на синергетиката в контекста на новите педагогически търсения.
,
сб.: Современные подходы к подготовке учителя в высшей школе. Материалы международной научно-практической конференции, Мозырь, 2006 2006: .
Усъвършенстване процеса на обучение от позициите на синергетичния подход.
,
сб.: Личностно развитие на учениците в съвременното образование и общество. Благоевград – Санкт-Петербург – Елецк, 2006 2006: .
Етническо и национално самоопределение в аспекта на историческата динамика.
,
сб. Формиране на национална идентичност на учениците в българското училище. 2005: .
Методът на проектите - синергия на традиция и новаторство
,
сб. Педагогическата наука: приемственост и обновление. 2005: .
"Синергетичният подход в образованието - на границата на две хилядолетия"
,
The Educational Heritage and Diologue in the European Pedagogical Spase. 2003: .