Публикации
Детската градина в контекста на социалните последици от глобализационния процес
,
Сп. "Педагогика" бр.5/2019 Web of Science 2019: 711-725.
СЛОВЕСНАТА ДЕЙСТВЕНОСТ НА УЧИТЕЛЯ И ПРОСОЦИАЛНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ДЕТЕТО. : Европейски информационен център - Велико Търново, ISBN 978-954-9469-15-8, 2019
THE PEDAGOGICAL RHETORIC – A CRITERION FOR MUTUALLY EFFECTIVE EDUCATION (UDK 37.015.3; 371.12:808.5)
,
Tematic Collection of Papers of International Significance "EDUCATION AND QUALITY OF LIFE IN THE CONDITIONS OF TRANSITION'' 2018: ISBN 978-86-6349-084-0, с.278-297.
(Co-author/s: Maya Mladenova)
Защо предучилищното образование е пред(и) училищното - ДГ в контекста на ЗПУО
,
„Съвременни тенденции в предучилищното възпитание”, Сандански, ISSN 2367-5284, 2018: 5-20.
(Съавтор/и: Sofiya Dermendzieva)
ATRIBUTIVE FUNCTIONS OF SPEECH ACTIVITY THE CHILDHOOD TEACHER FOR STIMULATING THE SOCIAL COMPETENCE IN THE CHILD AT PRE-SCHOOL AGE
,
KNOWLEDGE-International journal Scientific papers Vol.26.2. Global Impact and Quality Factor 1.322; GRAFOPROM - Bitola, Institute of Knowledge Management-Skopje; UDK 37. 2018: 521-527.
(Co-author/s: S. Dermendzhieva)
Проактивная образовательная среда развития креативной личности (подготовка педагогических специалистов в высших школах)
,
РАЗВИТИЕ КРЕАТИВНОСТИ ЛИЧНОСТИ В СОВРЕМЕННОМ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОМ ПРОСТРАНСТВЕ 2018: 112-117.
(Съавтор/и: С. Дерменджиева)
Превенция на агресията в училище (съставители: Г. Дянкова, М. Шехова-Канелова ). България: УИ "Неофит Рилски" - Благоевград, 2017
(Съавтор/и: Н. Филипова, А. Пашова, В. Вардарева и др.)
Театрализираните дейности в детската градина - типология и индикативност за формиране на говорна култура
,
Детската градина и началното училище - два свята на детството ЮЗУ "Неофит Рилски" - България и МПДУ - Русия 2016: 278-287.
За диспозицията "да бъдеш" и жизнеутвърждаващите измерения на празника като социален феномен
,
Библиотека ДИОГЕН, "Психология" 2015 2016: 139-149.
Культурне эростання особистостi педагога в контекстах етнопедагогiчного знання.
,
Людiна в умовах мiнливостi соцiокультурного простору: духовно-практичний вимiр. 2016: 187-191; ISBN 978-617-7346-44-8..
(Съавтор/и: Семiкiн Михайло )
Лингво-политика и лингво-екология - пресечни точки и предизвикателства в контекста на европейската идентичност.
,
Европейската идея - между евроскептицизма и надеждата 2016: 85-98; ISBN 978-954-00-0066-4..
Толерантност в делничност и празничност. България: Фараго, 2015
Младежко лидерство - наръчник за професионалисти. : ЕИЦ-Велико Търново, 2015
(Съавтор/и: Теодора Калейнска, Д. Тасевска, М. Калейнска)
Организационен практикум . : ЕИЦ-Велико Търново, http://www.europeinfocentre.bg/e-centre/, 2015
(Съавтор/и: Даниела Тасевска)
Словесна дiяльнiсть - професiйна компетентнiсть у дiалогiчнiй педагогiцi
,
"Human dimension of future pedagogues cultural and educational space harmonization: scientific achievements and prospects", МДПУ iм. Б. Хмельницького, Мелiтополь, ISBN 978-617-7055-95-1; УДК 37.013.43:780.614.331"19" 2015: 140-146, ISBN 978-617-7055-95-1.
Образовательный театр как лаборатория опит
,
Регiональнi культурнi, мистецькi та освiтнi практики, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. УДК 008+7+37; ББК 71+85+74; ISBN 978-615-7055-36-4, 2014: 135-143.
Pedagogical-rhetoric effectiveness and verbal acttivity
,
Harmonization of the higner scool cultural and educational space: social and pedagogical aspects. МДПУ iм. Б. Хмельницького, Мелiтополь, УДК 372.881.1 2014: ISBN 978-617-7055-46-3; с.103-106.
Modern Aspects Pedagogical Rhetoric in Light of Verbal-Performance Art
,
"Education, science, innovations" ESI’2014 2014: ISSN 1314-5711, p.193-197.
Work with proverbs in preschool - reflexive technology in the context of preschool education for european citizenship
,
Mистецька освiта: традицii i новацii, ISBN 978-617-7055-68-5, 2014: УДК 378,013.43:7 с. 211-220.
Учебни материали за обучение по проект "Квалификация на педагогическите специалисти". България: ЮЗУ "Неофит Рилски" - Благоевград, 2014
(Съавтор/и: А. Пашова, К. Паев, Р. Манчева и др.)
Психология-2012. България: УИ „Св.Св. Кирил и Методий”, ВТ, 2013, 2013
(Съавтор/и: Красимира Йонкова, Пресиян Бургов, Добрин Добрев)
Театрална лаборатория за управление на етнокултурното разнообразие в училище
,
Дни на науката, Велико Търново 2013: 147-160.
Обучение на детски учители за работа в групите за задължителна предучилищна подготовка, Наръчник за детски учители. . България: Национален институт за обучение и квалификация в системата на образованието, София, 2013
Umenie vychovavat' a divadelne umenie v diele Jana Amosa Komenskeho
,
Jan Amos Komenskeky a sucasna predskolska a elementarna edukacia 2013: 99-103.
Театралното изкуство в творчеството на Ян Амос Коменски и изкуството да възпитаваме
,
Детската градина и началното училище в търсене на динамично равновесие; ISBN 978-954-680-906-3. 2013: 132-143.
Обучение сценической речи в мультикультурной образовтельной среде как метод формирования интеркультурной коммуникативной компетенции.
,
Этнопсихологические исследования в медицине, социологии и сфере образования. УДК 159.922:[61+36+37] (063) 2013: 106-109.
(Съавтор/и: Maya Mladenova)
Преодоление социальной дистанции в начальной школе
,
PEM: Psychology. Educology. Medicine Электронный научный журнал, Scientific e-journal PEM: Psychology. Educology. Medicine. ISSN 2312-9352; № 1-2/2013, Elibrary и SCIENCE INDEX; РИНЦ; Global Impact Factor (GIF) = 0.654 2013: 37-42.
(Съавтор/и: Виктория Чангалова)
Педагогическа ефективност на словесно-изпълнителските дейности като интерактивна билингвална технология в детската градина
,
Иновации и интерактивни технологии в образованието 2012: 155-159.
Психология-2011. България: УИ „Св.Св. Кирил и Методий”, ВТ, 2012, 2012
(Съавтор/и: Красимира Йонкова, Георги Маджаров, Красимира Петрова)
Педагогическото взаимодействие като споделяне и морална отговорност (или за театъра като педагогическа технология)
,
Диалог на педагогическите компетенции 2012: 229-242.
Операционализация на образователния театър в началния етап на основното образование
,
Годишник на ШУ "Еп. Константин Преславски" 2012: 79-89.
От авторефлексивните ресурси на притчата към професионализираното самопознание на педагога
,
Детската градина - отговорност за бъдещето 2012: 182-187.
Театрална лаборатория за психосоциално развитие. . България: УИ „Св.Св. Кирил и Методий”, ВТ, 2011, 2011
(Съавтор/и: Даниела Тасевска)
Образовательный театр как лаборатория переживаний
,
Науковий вiсник Мелiтопольского державного педагогiчного унiверситету. Серiя: Педагогiка, Мелiтополь, 2011, 2011: ISSN 2219-5203, УДК 372; с.72-79 .
Театрализираните дейности като специфична форма за организация на педагогическото взаимодействие в детската градина
,
Актуални проблеми на предучилищното възпитание 2011: 46-51.
Ролята на театрализираните дейности за оптимизиране на Аз-ефективността при мултикултурни интеракции
,
Теоретичнi та практичнi питання культурологii - Випуск XXVI; МДПУ, Мелiтополь, Украiна, 2009; УДК: 78.01:008; ББК: 85.310.004 2009: 77-81.
Образователен театър - междукултурно общуване и педагогическо взаимодействие
,
Полiкультурнiсть, дiaлог i злагода: украiнськi реалii, 2008: 183-186.
Словесно-изпълнителски умения като средство за емоционален синхрон в общуването между децата от малцинствени групи
,
Образователна и културна интеграция на ромски деца 2008: .
(Съавтор/и: Г. Иванова, Р. Танкова, Й. Нунев и др.)
Обучението по говорна култура във висшето училище – иновационни практики
,
Европа като културно пространство, Годишник V, Факултет по изкуствата, 2007: 218-222.
Практикум по говорна култура. България: УИ "Неофит Рилски" - Благоевград, 2005
Методологически акценти за оптимизиране на обучението по говорна култура
,
Теоретичнi та практичнi питання культурологii - Випуск XXI; Спецiальний випуск: "Художня культура i освiта: традицii, сучаснiсть, перспективи", МДПУ, Мелiтополь, Украiна, 2005; УДК:78.01:008+781 (4 Укр); ББК: 85.310.004 2005: 144-147.
Словесно общуване – теоретико-практически аспекти. България: УИ "Неофит Рилски" - Благоевград, 2002
Педагогическо взаимодействие „театрализирани дейности – говорна култура. България: Санра Бук Тръст, 2000