Публикации
Психосоциални задачи на развитието в предучилищна възраст и специфика на игровия механизъм в детската градина.
,
Библ. ДИОГЕН, Психология. Теоретични и приложни изследвания. Т. 30, бр. 1 2022: 53-73.
(Съавтор/и: Гергана Дянкова, Даниела Тасевска)
Предучилищно образование за мултимодална грамотност.
,
Юбилеен сборник „140 години предучилищно образование“ 2022: 301-309 .
Personal growth and dynamics of identity in a multicultural educational environment
,
75 anniversary of the Institute of Pedagogi - Educational Challendges and Future Prospekcts, Book of abstracts.Institute of Pedagogi 2022: 87.
(Co-author/s: Гергана Дянкова, Даниела Тасевска)
Развитие на мотивирани способности за ранно чуждоезиково обучение на 6-7- годишни деца
,
Образование без граници - реалности и перспективи" 2022: 336-341 .
(Съавтор/и: Мария Бакалуди)
Еволюция на мултимодалността в различните контексти на разбиране
,
„Актуални политики и практики в образованието“, Педагогически колеж – Плевен 2021: 210-214.
Развитие на детската интерсубективност в мултимодална образователна среда
,
„Актуални политики и практики в образованието“, Педагогически колеж – Плевен 2021: .
(Съавтор/и: Гергана Дянкова)
Information and communication technologies as source of education
,
World Journal on Educational Technology: Current Issues, 12(2) 2020: 128-135.
(Co-author/s: Лазар Стошич, Лукаш Томчик)
Meaning-centered management of the virtual educational environment in the academic training of pedagogical specialists
,
Годишњак за педагогију 1 2020: 73-80.
(Co-author/s: Гергана Дянкова, Лазар Стошич)
Защо предучилищното образование е пред(и) училищното - ДГ в контекста на ЗПУО, ISSN 2367-5284
,
„Съвременни тенденции в предучилищното възпитание” 2018: 5-20.
(Съавтор/и: Гергана Дянкова)
Проблеми на професионалната подготовка на учителя в детската градина при работа с деца мигранти
,
ПСИХОЛОГИЯ ТРУДА И УПРАВЛЕНИЯ КАК РЕСУРС РАЗВИТИЯ ОБЩЕСТВА В УСЛОВИЯХ ГЛОБАЛЬНЫХ ИЗМЕНЕНИЙ УДК 159.9:331(082) ББК Ю98я431+Ю956я431 П86 2018: 327-333.
(Съавтор/и: Gergana Dyankova)
Проактивная образовательная среда развития креативной личности (подготовка педагогических специалистов в выших школах)
,
Развитие креативности личности в современном мультикультурном пространстве. Сборник материалов Международной научнопрактической конференции. 2018: 112-117.
(Съавтор/и: Гергана Дянкова)
Зашто предшколско васпитање и образовање је пре/д/ школско васпитање и образовање (дечији вртић и културна очекивања модерног доба)
,
Савремени свет и толеранција кроз призму предшколског васпитања 2018: 28-37.
Как да работим с родителите - малка книжка в помощ на учителите. : РААБЕ България ЕООД, ISBN 978-954-9619-57-7, 2015
Семейно-ориентираният подход и развитие на резилианса в отношенията между образователните институции и семейството
,
„Детската градина – отговорност за бъдещето“, (научен редактор Гергана Дянкова), ISBN 978-619-7102-07-9 2013: 153-157.
Как да работим с родителите, Малка книжка в помощ на учителите.. България: РААБЕ България ООД, ISBN 978-954-961-957-7, 2012
Изследване на самооценката в предучилищна възраст по метода „Case study”
,
„Диалог на педагогическите компетенции“, ISBN 978-954-524-839-9 2012: 67-83.
Емоционалните кризи в предучилищна възраст и изследователски подход за тяхното преодоляване
,
„Съвременни тенденции в предучилищното възпитание” 2011: 45-53.
Етноидентичност и алтернативни форми на работа за интеграция на деца от малцинствени групи в детската градина
,
«Обединени в различието» 2009: 41-49.
НЕ ТЕ ОБИЧАМ ВЕЧЕ! Негативни преживявания в предучилищна възраст и ефективност на познавателното взаимодействие. България: "Санра Бук Тръст", София, 2009
Психологопедaгогическа подкрепа на деца от предучилищна възраст, отглеждани в системата на държавна грижа
,
Годишник “Наука – Образование – Изкуство” - Съюз на учените - клон Благоевград 2009: 58-67.
Медийна среда и проекции на насилието в играта на децата от предучилищна възраст (социално-педагогически аспекти)
,
„Съвременни тенденции в предучилищното възпитание” 2009: .
Прагматиka на познавателното взаимодействие в предучилищната възраст
,
"25-години ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ на Великотърновски университет" 2009: .
Часът на класа – пространство за оптимизиране на интеркултурната интеграция в начална училищна възраст, в „Образователна и културна интеграция на ромските деца”. България: УИ "Неофит Рилски" - Благоевград, 2008
Етноидентичността като алтернатива на „Кризата на личността” през училищната възраст
,
„Интеркултурен диалог и интеграция”, Годишник на Факултет по изкуствата 2008: 37-43.
Kuadri t’eknologjik për formimin e kompetencës sociale tek të rinjtë që nuk frekuentojnëinstitucionet sociale
,
«Buletin Shkencor /seria e shkencave shoqerore/» – Viti XIII I botimit 2008: .
Образователен модел за преодоляване на мултиетнически конфликти в училищна среда, в Учебно-методическо пособие „Образователна и културна интеграция на ромските деца”ПК. България: Педагогически колеж - Дупница, 2008
Cоциална работа с юноши в прехода към зрелостта (теоретико-практически аспекти) . България: "Санра Бук Тръст", София, 2007
Познавателно взаимодействие в мултимедийна среда и трансформация на детската игра . България: "Санра Бук Тръст", София, 2006
Практически аспекти на социалната работа с безнадзорни деца в България
,
„ФИЦЕ-Бюлетин, Сдружение за педагогическа и социална помощ за деца” 2006: .
Përballja me barrierat e komunikimit tek fëmijët me prejardhje rome nëpërmjet modelimit të besimit në dalje publikeq
,
„Buletin Shkencor” 2006: .
Постмодерност и интернализация – опитът и контролът, от които се нуждаят децата
,
Детето, неговото семейство и неговата детска градина” 2005: .
Информационна среда и детска игра
,
„Съвременни тенденции в предучилищното възпитание” 2005: .
Социална работа с младежи със затруднения в професионалната реализация . България: "Санра Бук Тръст", София, 2005
Педагошка стратегиа за конструктивно регулиране на заемниот однос дете – мултимединска средина
,
“Педагошка практика” 2004: .
Социална промяна, маргинален статус и интеграция на ромите в българското общество
,
“Образователната ситуация в ромската общност” 2003: .
Официалният език и акултурацията на деца с ромски произход
,
„Pомското дете и неговата социализация”, ISBN 954-680-237-7 2003: 108-115.
От къде започва детската агресивност
,
Ромското дете и неговата социализация,УИ "Неофит Рилиски", ISBN 954-680-238-7 2003: 137-151.