Публикации
COMPUTER GRAPHICS TEACHING AND CREATING COMPUTER REALISM: ULSIT’S EXPERIENCE
,
ICERI2020 Proceedings 2020: 2303-2310.
(Co-author/s: Иван Тренчев, М.Трайков, Р. Мавревски, Д.Стойков)
Миграция на мюсюлманите от област Благоевград
,
Дигиталната революция в културните и социалните процеси 2018: 68-76.
(Съавтор/и: Петрана Стойкова, Владислава Ленджова)
The need of intercultural training in the sphere of entrepreneurship
,
Theoretical and practical aspects of youth and women entrepreneurship 2018: 85-102.
(Co-author/s: Ilinka Terzyiska)
Germanismen in der bulgarischen Küche
,
Mehrsprachigkeit in Mittel-, Ost- und Südosteuropa. Gewachsene Vielfalt oder belastendes Erbe der Vergangenheit 2017: 383-392.
Essen und Religion. Eine kleine kulinarische Reise durch Bulgarien
,
Diskurse des Alimentären. Essen und Trinken aus kultur-, literatur- und sprachwissenschaftlicher Sicht 2017: 67-76.
Етническа идентичност и туристическа мотивация в Югозападна България
,
Местната идентичност и глобалният туризъм 2017: 276-286.
Междукултурен диалог в туризма . България : Университетско издателство, Благоевград, 2016
Intercultural dialogue: A prerequisite for successful tourist adaptation
,
Book of proceedings. XII International May Conference on Strategic Management IMKSM 2016 2016: 593-603.
(Co-author/s: Мая Киткова)
Interkulturelle Dialoge über den bulgarischen Tourismus auf Deutsch . България : Университетско издателство, Благоевград, 2016
Multilingualism through living and celebrating together
,
Gelebte Mehrsprachigkeit – Living Multilingualism 2015: 73-89.
(Co-author/s: Яна Чанкова)
Interkulturelles Lernen und Kommunikation durch Zwilingsformeln aus dem Deutschen, Bulgarischen und Englischen.
,
Globalisierung, interkulturelle Kommunikation und Sprache 2014: 217 – 224.
Езикът на фразеологията като език на културата”. В: Сборник доклади от научна конференция
,
Езиците на културата 2013: 375-387.
Hand-in-Hand: Die Steigerung der idiomatischen und interkulturellen Kompetenz am Beispiel von Zwillingsformeln des Deutschen, Englischen und Bulgarischen
,
Im Dienste des Wortes 2013: 379-386.
Антропонимите в българската и руската фразеология
,
Славистиката в глобалния свят 2012: 414-421.
(Съавтор/и: Валентина Донева)
Социални роли на жената в немски и български пословици и поговорки
,
Съвременната жена – роли и образи 2010: 243-250.
Чуждоезиковата компетентност на докторанта. В: Докторантите в диалог с науката
,
. Сборник с научни студии и статии 2010: 295-302.
Комуникативно-прагматични аспекти на търговската кореспонденция като основен елемент на диалога в предприемачеството
,
Мениджмънт и предприемачество, Сборник доклади 2009: 205-209.
Специализираният език в чуждоезиковото обучение на студенти икономисти
,
Мениджмънт и предприемачество, Сборник доклади 2009: 210-213.
Оптимизирането на преподаването на идиоматични изрази в чуждоезиковото обучение по немски език
,
Владеенето на чужд език - условие за успешен бизнес, Сборник доклади 2009: 239-246.
Съответствие на тематични полета при биномни фразеологизми в българския и немския език
,
Юбилеен сборник на филологическия факултет 2009: 148-158.
Бизнес-кореспонденцията на чужд език - интеракция и интеркултурна комуникация
,
Туризмът и устойчивото развитие на обществото, Сборник с доклади от международна научно-практическа конференция 2009: 437-445.
In Rede und Schrift, nach Recht und Billigkeıt oder eine linguistische Analyse der Paarformeln auf Deutsch und Bulgarisch
,
Researches on Translation Studies, Linguistics and Language Teaching. The 8th International Language, Literature and Stylistics Symposium 2009: 463 – 470.
Културна компетентност през призмата на чуждоезиковото обучение
,
Управление е устойчиво развитие 2008: 456-461.
Idiomatische Kompetenz im Bereich der Zwillingsformeln Deutsch/Bulgarisch
,
The language – a phenomenon without frontiers 2008: 524-528.
За някои особености при превода на телевизионни реклами
,
Превод и културен трансфер 2007: 154-159.
Zu einigen Besonderheiten der Textgestaltung von Werbebotschaften in der Fernsehwerbung
,
Tertium Comparationis 2007: 193-200.
Authenticity, tourism and advertising
,
Tourism in the new millenium : International scientific conference 15th anniversary of the establishment of The Major of tourism Faculty of economics South-West university of Neofit Rilsky 2007: .
Cognitive aspects in TV-advertising
,
VIII Международная конференция Когнитивное моделирование в лингвистике Труды 2006: 162-164.
Между дидактика и реклама
,
Образование и изкуство 2004: 273-278.
Реторика и слоган в немските рекламни текстове
,
Научни доклади и съобщения от конференцията, посветена на десетгодишнината на Филологическия факултет и на Европейската година на езиците 2002: 459-465.